El projecte es va iniciar el curs passat. El professor que ara porta l’assignatura, David García, va decidir formar-se per poder introduir la robòtica a l’escola. Durant el curs 2015-2016, l’alumnat ja va anar treballant alguns aspectes relacionats amb la programació. Aquest any, l’escola va decidir integrar al seu currículum aquesta disciplina.
David García comenta que “no es tracta d’aprendre robòtica, es traca d’aprendre amb la robòtica”. Així, el primer que destaca el professor és l’amplitud de coneixements que es treballen. Els infants aprenen primer de tot a pensar, ja que, per programar, cal saber què vols fer, planificar-ho bé, introduir adequadament el llenguatge i comprovar que tot això funciona. La robòtica també permet estudiar matèries ordinàries. Així, els alumnes més petits aprendran a programar d’una forma senzilla una abella anomenada Bee Bop per conèixer les lletres, els números o treballar la lateralitat (a on tenen l’esquerra, la dreta,…). Els infants més grans fan servir programari específic per crear jocs educatius o per construir robots lunars. Altres aplicacions poden ser, per exemple, la creació de música. Yeneva Varón, alumna de sisè, està força contenta “perquè pots programar i t’ajuda a conèixer millor les coses”. El seu company de classe Sergi Bellot ha explicat que han treballat “amb el Lego WeDo, un robot que té sensors i que hem de programar perquè es mogui i faci coses”.
La entrada L’Escola Les Planes ha començat aquest curs a introduir la robòtica al seu pla d’estudis aparece primero en 08centvint.cat.
Source: 08centvint.cat